Friday, June 20, 2014

Musibah Tanda Cinta



Aku pinjam kata-kata Sidi Us. Raja Ahmad Mukhlis dalam komen yang dilontarkan oleh beliau kepada seorang hamba Allah, 

"What they call a problem, we call them lessons of love"

Allah.
Aku selalu fikir dalam dunia ni aku je punya masalah. Kadang tu masalah orang lain pun aku turut serta. Tapi aku selalu lupa bahawa hidup aku saat ini adalah interaksi aku dengan Tuhan. Allah. Disaat ujian, aku tunduk hingga aku rebah, sedangkan saat mendongak aku lupa Pemberi niqmat. Allah. Semoga syukur yang ku sebut seiring redhanya Tuhan terhadapku.

Tuhan telah memberi cinta terlebih dahulu kepada kita disaat kita merasa mencintai Dia. Aku sedar, tapi aku tak mampu rasa. Bila ditimpa musibah baru nak tengadah mencari Tuhan. Allah. Lalainya aku.










No comments:

Post a Comment